Friday, June 17, 2011

Oh Kampungku..

iPad 2 MC916LL/A Tablet (64GB, Wifi, Black) NEWEST MODEL

Part I
At last setelah 3 tahun tak berkesempatan menjejak kaki di bumi kelahiran tercinta, akhirnya hajat ku tercapai jua....Suami outstation di Kota bharu, yehaa....aku pun di jemput sama2 utk sertai dia...,so boleh singgah beris pak abu dulu semalaman....Alhamdulillah. Maka bermulalah perjalanan kami yg penuh excited.

cantiknyer, bayangkan korang ada kat sini..

Untuk rujukan u all, perjalanan ke area pantai timur amatlah mencabar. sebabnya perjalannya memang jauh ,dah la x da highway....kalau ada pun cuma suku dr jarak perjalanan x mcm jln ke belah Utagha.Kalau dr  Temerloh ke Kuala Terengganu aje memakan masa 6 jam lebih.Itu pun ikut speed u all la,bawak dlm 80km/ jam maybe amik 8 jam baru boleh hirup udara pantai la kan.Oleh kerna we all dr kaw. jajahan jengka, maka highway LPT yg berhampiran la jd sasaran. Starting point ke LPT di jengka 19 berdekatan Sg.Nerek....

Tapi aku nak share jalan plg pantas nak ke daerah besut Tganu.Aku nasihatkan korang jgn ikut jln tepi pantai,alamt nyer kejang kaki kanan baru boleh sampai...jauh bangat. Sampai muak duduk dalam keta lama-lama.

Bertolak dlm kul 10.00 am dah sampai bandar Jertih lepas asar 4.15 pm.Dalam sejarah aku rasa sgt enjoy with the journey.We all lepak kat pasar makanan sambil2 shopping kuih. rambang mata aku tengok pelbagai kuih traditional di longgok kat situ.Heran betul aku dgn situasi kt sini, bayangkan setiap penjual tu berbakul2 kuih macam2 jenis ada! Bakul tu, kalau kite kt pantai barat ni takat main bekas2 jerk. tulah keistimewaan kat negeri kelahiran aku yg aku sendirik rasa kagum dgn semangat penjual & pembeli kat sana.



Memang aku akui,kuasa pembeli kat sana amat besar...kalau dak , camner diaorg boleh wat stok kuih begitu byk kan...Lagi best,kuihnya murah & sedap.

deretan gerai kuih di Jertih

Jom pekena kepok gote sepinggan sambil pakai kain pelekat!


No comments:

Post a Comment