Monday, November 14, 2011

Patah tumbuh, hilang berganti..tapi tak kan sama

Bismillahirrahmanirrahim...

Semoga hari ni, kita menjadi insan yg lebih cemerlang berbanding semalam.Entah kenapa, hari ni aku jadi amat-amat emosi. Sampaikan masa buat entry ni pun aku masih syahdu...Lagi beremo bila baca entry sahabat masa sekolah di TAHAP dulu tentang berita kematian seorang sahabat uni. nya.Meninggal di saat melahirkan anak ke-3, puterinya juga tewas tanpa sempat mengenal dunia...

Terus aku terbayang-bayang kan wajah seorang sahabat Uni. aku dulu. Lebih kurang la kesnya.Dulu sama-sama duduk kat desasiswa Aman. 2 tahun juga aku kenal arwah Zu.Time tu, siapa tak kenal dgn dia. Orangnya tinggi lampai bak model,asal nya orang Sg Petani, Kedah kalau tak silap aku.Peramah sgt. Rupanya dia ada sakit teruk lepas kahwin.Aku sempat pergi time kenduri dia dulu.Time pregnant anak ke-3 juga, dia sakit sampai koma. Kena hospitalised sampai la anak selamat di operate keluar. Tapi arwah tak dapat diselamatkan time tu. :-(

Aku jadi sedih bukannya apa, tak dapat bayangkan bagaimana perasaan anak-anak yg masih kecil itu di tinggalkan...Apa sangatlah yang diaoramg faham. Memang mati itu pasti, kalau lah itu yang berlaku pada aku saat ini, aku terlalu kasihankan anak-anak...

Semalam pun aku MC sebab x berapa sihat.Kurang rest & tido, menjaga kakak yg asyik batuk-batuk tengah-tengah malam. Aghib tiba-tiba badannya start panas-panas. Zara pula terbatuk-batuk , kahak nya masih banyak.Tapi alhamdulillah, kakak dah sihat hari ni. Abang pula agak dedar je badannya masa Umi hantar ke tadika. Wahai anak2 ku, jika kau tahu, betapa kasih nya Umi pada kalian, nescaya korang semua akan dengar setiap cakap Umi kan!

Wahai anak2 ku, walau apa pun yang berlaku, Umi tetap sayangkan korang, selagi nyawa Umi dikandung badan.Anak2 ku, penguat semangat Umi untuk terus berjuang...

Bila rasa teringat pada abang,kakak & adik, umi hanya mampu menatap gambar2 sementara menunggu jam 5 petang. Hari ni Umi plan balik awal sikit yer sayang!


No comments:

Post a Comment

Hottest Product