Sunday, January 8, 2012

Macamana nak jadi kaya?

 Puas juga nak cari tajuk bg entry kali ini. Last-last kuar idea macam ni.Kalau la ditanya Siapa nak jadi orang kaya?  sila jadi rakan bloger saya sekarang!!!

 la, tak sudi ker...sedih nya rasa..  sebenarnya saya tidak kisah pun apa orang nak kata. kalau you tak sudi jadi rakan blogger saya pun, saya tak hairan, yang penting, saya KAYA & BERJAYA HIDUP DUNIA & AKHIRAT....

Rata-rata dari kita ni, semua memang nak jadi kaya,semua nak ternama,nak dikenali ramai orang, juga kenal ramai orang ternama.Itu adat manusia biasa.Jadi kali ni saya nak kongsi satu rahsia macamana nak kaya.

Tahukah anda, segala keputusan untuk menjadi kaya berada ditangan kita sendiri sebenarnya.  walaupun anda seorang petani, tukang kebun,pembantu makmal, kerani cabok, jurujual tiket, attendant stesen minyak dan apa-apa sahaja jawatan yang dipegang atau tidak memegang satu pun jawatan (kerja sendiri le maksudnya), anda masih berpeluang untuk menjadi kaya!

Tips kali ini amat mudah.Sudah beberapa buku telah saya baca & cuba amalkan apa yang di ajar.Hasilnya, dalam beberapa tahun ni, saya dapat menggandakan wang simpanan saya & juga menambah syer dalam saham saya yang tak seberapa tu. Tapi sekurangnya, tiap tahun saya dapat save paling kurang 5k dalam 1 akaun sahaja!.. so di sini saya nak share sedikit tip-tip buat reader blog kecik ni.Enjoiz ya!


Aizat,Hubby,DAO

siapa kenal dengan Dr. Azizan Osman, dia adalah mentor saya & Hubby!



  cara nak jadi kaya:

1.Keluar dari hutang-piutang
-bunyi nya macam senang kan, tapi percaya atau tidak, kalau anda bebas hutang, anda mudah jadi kaya.Macaman nak settle hutang? Itu anda kena cari jalan la.paling penting, kalau sesuatu hutang dah settle, jangan sesekali menambah hutang baru...


" Don't just work for money, let your money work for you too"

2. Kerja keras
-jangan suka curik tulang ok.Orang kata jangan jadi ular/anakonda semasa waktu bekerja.Bos tak suka pada orang yang suka bermuka-muka, bila dia ada anda kerja,bila dia tiada anda lak yang jadi bos.

"Every industry pays excellent rewards for excellant performance ", Brian Tracy

So untuk kaya, cuba la berkawan dengan orang-orang kaya! pasti anda akan teruja sama.Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment