Wednesday, July 6, 2011

Colour code to avoid

Salam,

hah, bila baca title, mesti ada yang tak faham kan, colour code apa....kan sekarang ni warna-warna sensitif ni cuma yg berani guna golongan di raja jer. Yelah, mana-mana tempat you all pergi sekarang ni kena aware sikit, especially untuk mamat-mamat motor tu. Yer, roadblock sekarang ni mana celah pun mesti ada. Erm, ada baiknyer juga buat roadblock banyak-banyak macam ni, rasa la macam selamat sikit, tapi ......ada tapinya dan ada keburukan di sebalik situasi ini sekarang.


Cuba you all bayangkan  dalam kelam kabut nak ke tempat kerja pagi-pagi yang tak berapa buta tu, tiba-tiba jem kat depan sana. Berderet-deret kereta semua stark dalam  jem, malah kadang-kadang tu, sampai eksiden pun ada disebabkan emergency break....Semuanya gara-gara ada nya road block.. I pasti you all mesti angin punya kan. Walaupun boleh bersabar, tetapi kejadian - kejadian camni boleh menyebabkan banyak benda berlaku. Belum lagi masuk pekerja-pekerja ofis yg sure lambat ketuk punch card...Anak-anak lambat sampai sekolah....sampaikan ambulans pun tersangkut, kesian kat patient dalam tu kan, lambat sampai hospital.

Kalau you all baca paper , banyak news pasal tangkapan dan rush yang dibuat malah banyak juga laluan jalan di tukar...so untuk menjawab title di atas, colour code to avoid at the moment is YELLOW.

No comments:

Post a Comment